Milieuvriendelijke verpakkingen: het heden en de toekomst van verpakkingen

Waarom zijn we 100% milieuvriendelijk?

Duurzaamheid heeft in de moderne samenleving een centrale plaats verworven. Milieubewuste consumenten zijn nog nooit zo duidelijk aanwezig geweest en dit heeft ertoe geleid dat bedrijven zich er steeds meer op richten om hun producten te leveren in verpakkingen die rekening houden met de planeet.

Somos la tienda online de DS SmithSomos la tienda online de DS Smith


 

Onze verpakkingsoplossingen zijn 100% milieuvriendelijk

Het is geen geheim dat duurzaamheid een veelbesproken onderwerp is voor consumenten, en bedrijven besteden aandacht aan en spelen in op deze groeiende marktvraag.

We noemen de verpakkingsoplossingen van DS Smith ePack milieuvriendelijk, omdat 100% van de vezels die we in onze verpakkingen gebruiken afkomstig zijn van verantwoorde bronnen om ontbossing te bestrijden, met gerecycled of nieuw papier uit een gecertificeerde bewakingsketen. Omdat de verpakkingen van golfkarton zijn, zijn ze recyclebaar en biologisch afbreekbaar.

Als onderdeel van onze duurzaamheidsstrategie richten we ons op het beschermen van natuurlijke hulpbronnen en het verminderen van afval en vervuiling door middel van circulaire oplossingen.


Duurzaamheid als aankoopcriterium

Consumenten maken zich zorgen over de impact van hun dagelijkse activiteiten op het milieu, en ze verwachten dat de bedrijven waar ze producten kopen zich hier net zoveel zorgen over maken. Tijdens de COVID-19-pandemie zou het voor consumenten en organisaties gemakkelijker zijn geweest om duurzaamheid over het hoofd te zien. Uit een onderzoek van DS Smith en IPSOS MORI blijkt echter dat hoewel de COVID-19-pandemie aanleiding tot nieuwe consumptiegewoonten heeft gegeven, consumenten nog steeds rekening houden met het milieu. Zo zegt 40% dat ze producten willen kopen die in recyclebare materialen zijn verpakt.

Bij online aankopen, zien we dat de helft (48%) van de kopers aangeeft dat ze “niet-duurzame” verpakkingen hebben ontvangen. Hiervan verklaart bijna een derde (29%) dat zij bedrijven of merken met hun aankoopbeslissing hebben benadeeld, omdat hun verpakking niet duurzaam was. Hieruit blijkt dat duurzaamheid een doorslaggevend inkoopcriterium is.

Voordelen van het gebruik van milieuvriendelijke verpakkingen

Naast de enorme impact die duurzaamheid heeft op de aankoopbeslissingen, zijn ook de voordelen die onze verpakkingen voor uw merk en het milieu kunnen opleveren de moeite waard om te benadrukken.

Enerzijds biedt een ecologische verpakking een concurrentievoordeel dat de verkoop kan stimuleren, omdat dit het merkimago verbetert door een boodschap van verantwoordelijkheid uit te dragen. Het wordt positief gewaardeerd door klanten die kiezen voor producten en merken die zich inzetten voor milieubescherming.

Anderzijds helpt het op milieuniveau ook om de CO2-voetafdruk te verminderen. Omdat het van recyclebaar papier is gemaakt, vermindert het de hoeveelheid verspilling van natuurlijke hulpbronnen. En omdat het een biologisch afbreekbaar materiaal is, wordt de negatieve impact op het milieu nog verder verminderd.

 




Dit zijn slechts enkele van de voordelen van het gebruik van duurzame verpakkingen. DS Smith ePack houdt rekening met de milieubewuste consument en de behoeften van merken. Daarom maken we onze verpakkingen met golfkarton, waarbij we alleen recyclebaar materiaal gebruiken, en bieden we bestendige verpakkingen, geïntegreerd in de supply chain, die opvallend en indrukwekkend zijn en rekening houden met het milieu.

Created by Heipifrom the Noun Project